Всички професионалисти, които обучават или са сертифицирани от Childbirth International са длъжни да се съгласят да спазват Етичния и професионален код на организацията. Като сертифицирана дула и инструктор по подготовка за раждане, аз също спазвам този код.
От тях се очаква да демонстрират честност, интегритет, прозрачност и професионална отговорност в работата си и при контактите си с клиенти, колеги, общността и други професионалисти в сферата на бременността, раждането и кърменето.
Честност
Професиоалистите обучени в Childbirth International следва да комуникират честно и да представят ясно себе си по отношение на своето образование, опит, ограничения и граници. Те дават ясна информация за:
- своето обучение
- своя опит и ограничения
- доколко могат да са на разположение на клиентите си
- своите собствени нужди
- професионалните си граници
Интегритет
Професионалистите, обучени в Childbirth International демонстрират интегиритет като:
- гарантират конфиденциалност на клиентите си, освен ако нямат тяхно позволение да разкрият информация за тях, или законът не го изисква
- уважават достойнството (емоционално, физическо, културно, духовно) на своите клиенти и техните близки
- вниметелно обмислят своите решения и действия
- уважават експертизата, гледните точки и опита на екипа, избран от клиентите им
- демонстрират уважение и чесност
- насърчават уважителна грижа към всички свои клиенти
- избягват да дават съвет или препоръки
- предлагат само услуги, за които са били обучени и ясно дават да се разбере, ако дадена услуга, предлагана от тях, е свъзана с умения придобити от други професионални квалификации
- приемат, че съществува неравно третиране по отношение на маргинализираните и уязвими хора
- избягват да са в противоречие с екипа на клиента си
- цитират коректно автора на материалите, които ползват и искат разрешение за ползване
- избягват промотирането, препоръчването или раздаването на мостри на продукти, които могат да застрашат кърменето (например бутилки, залъгалки, адаптирани млека)
Прозрачност
Всеки обучаващ се и сертифициан в CBI е длъжен да осигури прозрачна информация за:
- таксите си, начини на отказ и връщане на парите
- услугите, които предлага и ограниченията на тези услуги
- периоди, през които няма да може да поема ангажименти и евентуални зместници
- етични или лични причини, поради които няма да може да предостави дадена улуга в определени случаи
- всякакъв вид конфликт на интереси
- своята дейност и доходи през държавата, в която работят
Отговорност
Всеки професионалист, обучен и сертифициран от CBI, е отговорен:
- да подкрепя клиентите си сами да взимат своите решения
- да предоставя обещаните услуги
- да бъде точен при срещи с клиенти
- да действа по начин, които предпазва него или клиентите му от заразяване или нараняване по възможно най-добрия начин
- да дава толкова информация, колкото клиентът поиска, в рамките и ограниченията на професионалната си квалификация
- да съдейства на екипа на клиента си
- да подкрепя решенията на клиента си
- да изгражда позитивни професионални отношения с клиентите си и техния екип
- да изгражда позитивни професионални отношения със здравните работници
- да спомага за разрешаване на конфликти когато е възможно
- да търси възможности за повишаване на компетентността си
- да промотира най-добрите практики във връзка с репродуктивното и детско здраве
- да цени средствата и уменията, които помагат на клиентите му да постигат целите си и да поемат отговорност за своите решения (например да правят проучване, да преценяват, комуникационни умения, взимане на решения).
Обучаващите се и сертифицирани професионалисти от CBI НЕ могат да правят медицински прегледи, да поставят диагнози или да предписват лечение.
Социални медии
Когато използват социални медии, професионалистите обучени и сетифицирани от CBI:
- комуникират с уважение
- избягват използването на подбудителен език или клевети
- запазват конфиденциалността на клиентите си и техните семейства